Per què no em presento a les eleccions municipals del 26 de maig?

Avui a la nit comença la campanya electoral per les eleccions municipals del diumenge 26 de maig. Enguany, al contrari que fa quatre anys, no faré una campanya intensa, ja que no formo part de cap llista.

Des del dia que es va fer públiques les llistes, són unes quantes les persones de Móra d’Ebre que m’heu preguntat per què no repeteixo a la llista d’ERC. Com vaig fer públic, a l’entrevista que el 12 de febrer ens va fer Gustau Moreno al programa Primera Columna del Canal 21 a 3 membres de la Plataforma Ribera Digna: “Per la meva forma de ser, prefereixo estar treballant al carrer per defensar la comarca que a les institucions. Em sento més còmode”, per això no formo part de cap llista, ni davant, ni darrere, ni de suplent. Perquè crec que puc ser més profitós per defensar la comarca i lluitant contra l’abocador des de dins la Plataforma, treballant des del carrer com he fet sempre.

S’han vist molts activistes passant del carrer a les institucions, no passa res per passar de les institucions al carrer, hauria de ser un pas tan normal com el primer i més quan, com jo, no hi ha gens d’interès de viure de la política.

La política institucional és un mitjà més per treballar pels teus ideals i buscar solucions als problemes de la societat i treballar per millorar la vida dels habitants del poble o del país, mai hauria de ser una sortida “laboral” ni un mitjà per enriquir-se.

Per això mateix, aquests quatre anys a l’ajuntament sempre he intentat apartar el partidisme per ficar per davant Móra d’Ebre i separar la vida personal de la política. Per molt que als plens debatis o et discuteixis amb gent dels altres grups municipals els 13 regidors som gent de Móra d’Ebre que si estem allà és per treballar per un futur digne de Móra d’Ebre, cadascú amb els seus ideals, però amb un mateix objectiu (o això vull pensar). Crec que això ho he aconseguit i per molt que als plens o a les reunions hi hagui una mica de tensió mai he tingut problema en saludar o parlar amb altres regidors i crec que ha sigut mutu. Per això també vull agrair a tots els que també ho han sabut diferenciar i mos hem acabat coneixent i tenint més relació que abans. En especial m’agradaria agrair als membres del grup municipal del PDECat que el dia que ens van retenir a un grup per enganxar cartells de l’1 d’octubre es van preocupar per mi i em van trucar per si necessitava alguna cosa i per solidaritzar-se. I de fet, mira si he separat la vida política de la personal que sempre he dit que un dels regidors amb qui, en l’àmbit personal, m’he portat millor és amb el que més diferències ideològiques hi ha entre els nostres partits.

Aquests 4 anys a l’ajuntament, com tot a la vida, m’han servit per conèixer bona gent (només em quedo amb lo positiu) i aprendre moltes coses de funcionament polític i de les institucions així com aprenentatge personal. M’ha agradat molt poder ajudar durant aquest temps a la gent del poble que tenia algun problema, idea, dubte sobre com fer algun permís o algun dubte burocràtic.

Aquests quatre anys a la política municipal o institucional, no s’acaben aquí, això de moment és un punt final de capítol, no d’història. Mai se sap on et pot portar la vida i, menys quan tens 26 anys (vaig entrar a l’ajuntament amb 22). Qui sap? Potser d’aquí a 4 anys o 20 torno a formar part d’una llista (o mai), qui sap?

En tot cas, mos continuarem trobant pel carrer defensant un futur digne pel territori, per la independència de Catalunya i, com abans d’entrar a l’ajuntament, continuaré treballant des del carrer i on faci falta per una Móra d’Ebre millor on tothom sigui benvingut.

Per primer cop tindrem 7 llistes a les eleccions municipals de Móra d’Ebre. Seran unes eleccions apassionants on es pot dividir molt el vot. Així que molta sort a totes les llistes i a les que aconseguiu entrar al consistori (en especial a govern): Espero que us feu dignes de Móra d’Ebre i que tingueu molts encerts perquè dels vostres encerts dependrà lo futur del poble.

No a l’abocador i VISCA MÓRA D’EBRE!

Publicat per Àlex de la Guia

Instruint-me, mobilitzant-me, organitzant-me. Químic ambiental. Ebrenc de Móra d'Ebre, coautor del llibre Generació #LoRiuÉsVida. També escric a l'aguaita.cat

2 respostes a “Per què no em presento a les eleccions municipals del 26 de maig?

Deixa un comentari

Design a site like this with WordPress.com
Per començar